dinsdag 27 maart 2012

bleken die broek!

Soms koop ik een broek en dan denk ik later, eigenlijk lijkt hij toch wel verdacht veel op die andere broek die ik al had. Een miskoop dus, maar nu heb ik de ulitme tip gevonden om je broek in één middagje totaal te veranderen. Je broek bleken! Ik wou het eerst eventjes op een oude broek uitproberen, ik heb mijn zogenaamde 'plasbroek' gebruikt. In de kont van de broek waren gaten gesleten, mijn oma heeft deze toen gemaakt met een wat donkerder stuk stof waardoor het lijkt of ik in m'n broek heb geplast! Ik zal jullie vandaag uit gaan leggen hoe je het makkelijkst je broek kan bleken.

Wat heb je nodig:
- een emmer.
- rubberen handschoenen.
- bleek (de goedkoopste van de goedkoopste).
- een broek die kunt gaan bleken.
- een sponsje.
- een ruimte waar het nat mag worden, ik heb het in de badkamer gedaan.
- een outfit die vies mag worden.



Hoe gaat het zijn werk:
1. Laat de emmer vol lopen met warm water.
2. Leg je broek zo neer dat je goed bij de plek kan die je wilt bleken.
3. Trek je handschoenen aan.
4. Doe een klein beetje bleek middel op je sponsje en maak de plek goed die je wilt bleken goed nat met bleek.
5. Doe dit met het hele stuk stof dat je wilt bleken.
6. Nu moet je eventjes wachten, je ziet de plek langzaam wat lichter worden.
7. Als je denkt dat het licht genoeg is spoel dan het hele kledingsstuk af in de emmer met water.
8. Laat je broek opdrogen en klaar is kees!


kus annemijn

1 opmerking: