vrijdag 6 april 2012

zand nagels

Veel van jullie zullen vast wel gehoord hebben van de nieuwe hype "kaviaar nagellak", dit is een soort nagellak met allemaal kleine bobbeltjes/kraaltjes waardoor het op kaviaar lijkt. Jammer genoeg kun je het in Nederland nog niet komen, daarom proberen veel mensen het na te maken. Dit doen ze dan vaak door kraaltjes op hun nagels te plakken.


Ik vind dit opzich wel goed bedacht, alleen vind ik het niet super goed lijken. Want in de echte kaviaar nagellak zijn de bobbeltjes een stuk kleiner. Dus ging ik thuis op zoek naar kleinere kraaltjes, maar daar kon ik niks vinden. Maar toen bedacht ik dat zand ook kleine korreltjes zijn dus ging ik dat proberen, en het was nog behoorlijk goed gelukt! Ik zal jullie hieronder uitleggen hoe je dit kan doen.

1. Lak eerst je nagels in een basis kleur.


    Ik heb de 560 Rusty But Sexy, van catrice gebruikt.
    En laat dit goed drogen.
2. Zoek ergens zand op, ik heb fijn zand in de tuin gezocht en dit gezeefd.
    Leg dit dan op een schoteltje zodat je er je nagels makkelijk in kunt dopen.

3. Doe een topcoat op de nagel die je in het zand wilt gaan dopen.
      
        Ik heb de longlasting topcoat uit het frensh manicure pakket van de action gebruikt.

4. Doop dan voorzichtig je nagel in het zand en zorg dat het zand over je hele nagel verspreidt word.
   
    5. Herhaal dit met de rest van je hand.
    6. Doe er als laatste een topcoat over heen zodat je nagels mooi blijven.




Dit is het eind resultaat!


Als je een nadere kleur wilt hebben kun je gewoon de basis kleur van je nagels veranderen, of gekleurd zand kopen. Dit is ongeveer 1,90 per potje. En je kan het gewoon super makkelijk googelen.


Liefs annemijn


3 opmerkingen: